( Simplu, dar greu de aflat! )

joi, 27 august 2009

Fazele Lunii / Starea lunii in momentul de fata !

.

Luna dupa cum stiti este singurul satelit natural al Pamantului, sincer sa fiu imi place ideea sa avem mai multi sateliti naturali.
Numele de Luna s-ar aplica uneori si satelitilor altor planete din sistemul nostru solar.
Lunii ar avea cam aproximativ 4.60 miliarde de ani, destul de batran satelitul nostru natural




Luna are o raza medie de 1.737 km, de 4 ori mai mica decat are Pamantul si in jurul acestuia la o distanta aproximativa de 384.403 km, viteza este de 3.700 km/h.
Gravitatia pe Luna este de 6 ori mai slaba decat cea terestra, zbori mai mult si mai departe ca sa fiu mai explicit.
Luna face rotatia Pamantului in aproximativ 4 saptamani, cum se mai spune si luna Pamanteasca (27 zile 7 ore 43 min 11.6 sec).
In acest interval fazele Lunii sunt: luna noua, primul patrar ( cum este si acuma cand am postat articolul ), luna plina, ultimul patrar, acesta faza completa dureaza 29 zile 12 ore 44 min 2.8 secunde si este numita o luna Lunara).
Masa satelitului nostru este de 7,35 x 1022 kg, adica de 81 de ori mai mica decat este masa Pamantului si densitatea medie aproximativ 3400 kg/m3.

Perioada de rotatie a Lunii este egala de fiecare data cand orbiteaza in jurul Pamantului, asa ca Luna ne arata de fiecare data aceeasi fata.

Mai exact, daca se iau in considerare fluctuatiile orbitei lunare si posibilitatea de a observa acest satelit din diferite locatii de pe Pamant, suprafata vizibila este de 59%
.
Luna este al doilea obiect ceresc ca stralucire (magnitudine aparenta), dupa Soare. De asemenea, Luna si Soarele au aproximativ acelasi diametru angular, lucru ce face posibile eclipsele solare.

2 Comentari:

Alexander spunea...

super, am pus si eu gadgetul pe blog, chiar daca nu il pastrez acolo il pun pe unul din blogurile secundare.

ReFu BLoG spunea...

Eu l-am pus ca articol, si o sa fac si un mic banner catre articol !

Succes cu blogul !